در اولین جلسه ستاد کرونای شهرستان لنده در سال جدید مطرح شد:
برم الوان شاهکار کم نظیر طبیعت در کهگیلویه وبویراحمد+تصاویر
اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان لنده در سال جدید با تشدید اقدامات نسبت به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا همراه بوده است.
به گزارش خبرلنده، ،اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان لنده با حضور فرماندار،بخشدارموگرمون، فرماندهان سپاه ناحیه لنده و نیروی انتظامی ، رئیس شبکه بهداشت و درمان،و اعضای شورای اداری، ستاد کرونا و شورای سلامت و دهیاران این شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد.
در ابتدای این جلسه نورمحمدنعمتی گفت:مسدود سازی تمام راه های اماکن گردشگری و ورزشی برای کاهش تجمعات در سطح شهرستان از موارد مورد انتظار است که امیدواریم ستاد کرونا نسبت به تعطیلی این اماکن اقدام کند.
وی افزود: تجمعات به خصوص مراسمات عروسی از مهمترین مواردی است که حتما باید با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: از مجموع600نمونه گرفته در ورودی شهر لنده بیش از 80نفر مثبت بودند که این نشان دهنده هدیه نوروزی کرونایی به مردم این شهرستان است.
فرهنگ سازی برای کاهش تجمعات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا
در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: خدمات شبانه روزی بسیجیان در ورودی شهر موید عزم راسخ بسیج برای مقابله با بیماری کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان است.
وی افزود: در کنار این مهم و در روند اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مرحله دوم نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفت که همه بیماران کرونایی که دارای وضعیت مالی ضعیفی بودند بسته های حمایتی و مالی با حمایت بنیاد علوی به آنان اهدا شد.
سرهنگ روح الله ویسی تصریح کرد: بحث فرهنگ سازی برای کاهش تجمعات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا باید نهادینه شود ولی باید نسبت به برخورد های قهری نیز یک تصمیم جدی صورت گیرد.
وی گفت:از روز شنبه بحث بازگشایی مدارس را داریم و باید تدابیر لازم برای این مهم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد تا از شیوع این بیماری در مدارس پیشگیری شود.
فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: برخی مباحث در حوزه بهداشتی رویکرد امنیتی دارند که در این مهم وظیفه مسولان چندین برابر است که شهروندان نیز ملزم به رعایت اصول و ضوابط قانونی هستند.
وی افزود: مردم نیز انتظار دارند که مسولان با ملاحضات شرایط کنونی مردم نسبت به اجرای برخی تصمیمات نیز باید این مهم صورت گیرد.
دستگیری دو خواننده محلی در لنده
فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: دستگیری دو خواننده محلی در مراسم عروسی و 20مورد عروسی در سطح شهرستان لنده با حکم دستگاه قضایی اجرایی شده است.
وی تاکیدکرد:افرادی که دارای تست مثبت کرونایی هستند متاسفانه در سطح شهر فعالیت دارند که باید اقدامات نسبت به قرنطینه اجباری آنان صورت گیرد تا از آلوده کردن سایر شهروندان جلوگیری شود.
سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است
نماینده دادستانی شهرستان لنده گفت: ما به عنوان دستگاه قضایی از برخی اقدامات برخی ادارات گلایه مندهستیم که باید این مهم باید مورد توجه جدی قرارگیرد.
وی افزود:تجمع و برگزاری مسابقات ورزشی در شرایط کنونی شهرستان یکی از اقداماتی بوده است که متاسفانه با چراغ سبز برخی از مسولان اجرایی شده است که این مهم باید مورد بررسی قرارگیرد.
غلامی تاکیدکرد: برخورد قاطع با کسانی که با سلامت جان مردم بازی می کنند از سوی دستگاه قضایی به عنوان خط قرمز قلمداد می شود و با عامل و یا عاملین عدم مسولیت پذیری و سهل انگاری مسئولان برخورد قاطع خواهدشد.
بسیج ظرفیتی قابل اتکا برای انقلاب است
تورج رزمجو در ادامه گفت: در ابتدای کار باید یک قدردانی از تلاش های خوب سپاه پاسداران، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و همه دستگاه های اداری و خدماتی که باعث شد که شهرستان لنده رتبه اول را در حوزه پیشگیری و مبارزه با کرونا در بین شهرستان های استان کسب کردیم که ماحصل زحمات ارزشمند شما است.
وی افزود:تلاش های زیادی در یکسال گذشته در حوزه بهداشت و سلامت کشور صورت گرفت که مراحل آخر تولید واکسن را سپری می کنند که یک افتخار برای ملت ایران است.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:مبارزه با کرونا نیازمند یک کار تیمی و هماهنگ توسط همه ادارات، ارگان ها و نهادها به خصوص مردم است که برای صیانت و سلامت تک تک آحاد جامعه لازم و ضروری است.
وی تاکیدکرد:باید همه تلاش کنیم تا از شیوع بیش از پیش بیماری کرونا جلوگیری کنیم و قطعا همه مردم و مسئولان دغدغه دارند که بیش از یک سال و نیم است که شبانه روزی در حال کار هستند که هیچ سهل انگاری نباید باعث هدر رفت زحمات شود.
رزمجو گفت: دهیاران خط مقدم و روسای جمهور در سطح روستاها هستند و باید در سطح روستا از تمام ظرفیت ها برای کاهش تجمعات و پیشگیری از بیماری کرونا همتی مضاعف داشته باشند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد:بسیج در تمامی مراحل انقلاب خط مقدم و پیشران حرکت های جهادی بود و در بحث بیماری کرونا نیز واقعا با حضور بی شائبه خویش در پیشگیری از کرونا در خط مقدم بوده است که ظرفیت بسیار مهمی برای کاهش مشکلات در سطح روستاها هستند.
فرماندار شهرستان لنده گفت:باید همه نسبت به فرهنگ سازی این مهم در جهت کاهش بیماری کرونا نهایت همکاری را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشیم.
وی گفت: اجرای قرنطینه خانگی و رعایت اصول بهداشتی با در منزل ماندن می تواند به سلامت تک تک آحاد مردم کمک می کند که این مهم باید رعایت شود.
رزمجو گفت: تمامی مناطق گردشگری شهرستان لنده از امروز به طور کامل تعطیل خواهند شد و در روز طبیعت نیز این اقدامات با شدت بیشتری اجرایی خواهند شد.
تصاویرتکمیلی در زیر آمده است:
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
- ● نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- ● از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- ● پیوند محرم و سالگرد شهدای جنگ ۱۲ روزه در موگرمون
- ● همدلی مردم لنده در شبهای انقلاب
- ● از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- ● مشتهای گرهکرده، لنده را متحد کرد
آخرین اخبار
- * شب ۱۱۹؛ غیرت لندهایها در دفاع از ارزشها
- * تشییع رهبری، ماندگارترین رویداد تاریخ ایران//فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده:تشریح وضعیت اعزام به مراسم تشییع رهبر انقلاب+تصاویر
- * قطعی مدیریت شده برق به لنده رسید
- * دهیاری مالشیخ پس از سالها صاحب ساختمان شد
- * میثاق دوباره لندهایها با شهدا و رهبری
- * تعیین تکلیف پروندههای کثیرالشاکی در لنده
- * اجاره کارت بانکی، معاونت در جرم است
- * کویر تشنه لنده سیراب عشق عباس(ع) شد
- * لنده عزادار علمدار کربلا شد
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت