کدخبر: ۸۴۸۳۶
۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۷
چاپ

فرماندار لنده:

واکنش شهردار لنده به برخی مطالب در فضای مجازی و رسانه/برخی افراد شناسنامه دارسیاسی به دنبال تخریب عملکرد شهرداری هستند/اماده پاسخگویی و بازرسی مراجع قضایی هستم

فرماندار لنده گفت: جزیره‌ای عمل کردن مدیران توسعه لنده را با مشکل مواجه کرده در حالی که در قلعه گنج کرمان نگاه سیستمی مدیران موجب رفع محرومیت شده است.

به گزارش خبرلنده، دارا کریمی عصر امروز در نشست بررسی رفع محرومیت از شهرستان لنده گفت: جمعیت شهرستان قلعه گنج ۸۰ هزار و جمعیت لنده ۲۳ هزار نفر است.

وی عنوان کرد: آب و هوای قلعه گنج خشک است اما در شهرستان لنده تاکنون ۵۰۰ میلی‌متر باران باریده، ۳۰ درصد اقلیم  لنده سردسیری و ۷۰ درصد گرمسیری است که این مهمترین ظرفیت این شهرستان است.

وی تصریح کرد: مردم قلعه گنج شیعه و سنی هستند اما مردم لنده شیعه و از درصد بالای باسوادی برخوردار هستند.

کریمی بیان کرد: خوشبختانه جرائم خشن را در شهرستان لنده نداریم اما یکسری از مسائل توسعه‌ستیز مانند مصرف‌گرایی‌،عدم پس‌انداز و مشارکت کم توسعه لنده را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار لنده عنوان کرد: معادن لنده گچ‌هستند و در حوزه صنایع دستی از طرفیت خوبی برخودار هستیم که این موارد مزیت خوبی برای شهرستان لنده محسوب می‌شوند.

این مسوول عنوان کرد: آنچه توسعه لنده را با کندی مواجه می‌کند جزیره ای عمل کردن مدیران است اما در قلعه گنج نگاه مدیران سیستمی است، اداره بهزیستی نقشه ۷ میلیونی را برای سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومانی تحویل نداده و سایر دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: برای ایجاد اشتغال نیازمند وام‌های ۲۰ میلیون تومانی هستیم اما وام ۲۰ میلیونی در استان دو سه سال طول می‌کشد.

این مسوول در پایان بر راه‌اندازی بازارچه صنایه دستی در این شهرستان تأکید کرد‌.

انتهای پیام