کدخبر: ۷۹۶۱۴
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
چاپ

عملیات اجرایی مرکز جامع غربالگری تشخیص سرطان در یاسوج آغاز شد

عملیات اجرایی مرکز جامع غربالگری تشخیص سرطان به عنوان یکی از نیازها و دغدغه های جدی در حوزه سلامت و درمان کهگیلویه وبویراحمد روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استانی و محلی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج آغاز شد.

به گزارش خبرلنده به نقل ازپایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میزان اعتبار اولیه برای شروع عملیات اجرایی این طرح آموزشی، تشخیصی و درمانی را افزون بر 10میلیارد ریال اعلام کرد.
رضا چمن افزود: این طرح در زمینی به مساحت حدود 600 متربع آغاز و مدت اجرای آن نیز دوسال است.
چمن با بیان اینکه سرطان و طومارها سومین عامل مرگ ومیر در کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود، افزود: سرطان معده و پوست در مردان و پستان در زنان مهمترین وشایع ترین سرطان ها در این استان است.
وی اظهار کرد: سالانه بیش از 400 نفر در استان به انواع سرطان ها مبتلا می شوند که حدود 250 تا 300نفر از آنها نیز منجر به مرگ ومیر می شود.
وی تصریح کرد: بهره برداری از دو طرح جامع غربالگری تشخیص سرطان و نیز مرکز پزشکی هسته ای تا حدود زیادی به کاهش امار مبتلایان و درمان اولیه و به موقع سرطان ها و کاهش میزان بیماران ارجاعی به سایر استان های همجوار کمک خواهد کرد.
عملیات اجرایی مرکز پزشکی هسته ای نیز اسفند سال گذشته در زمینی به مساحت 200 مترمربع و با اعتبار اولیه حدود 54 میلیارد ریال در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج آغاز شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: یکی از شاخص ترین و جهت گیری های مثبت دولت یازدهم توجه ویژه به امر بهداشت و درمان و حوزه سلامت بود.
پژمان نیک اقبالی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز به خوبی از این فرصت استفاده کرد.
وی افزود: ساخت و تجهیز بیش از 80خانه بهداشت، هتلینگ(زیباسازی) و ساماندهی اورژانس ها، بیمارستان ها و تجهیز امکانات پزشکی، درمانی و تشخیصی و نیز جذب حدود 70پزشک متخصص از جمله اقدام های مثبت حوزه بهداشت و درمان در طول دو سال گذشته در این استان بود.
وی از اضافه شدن بیش از 400 تخت بیمارستانی با بهره برداری از بیمارستان های در دست ساخت این استان ظرف دو سال اینده خبر داد و گفت: بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج با میزان پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد یکی از مهمترین این طرح ها است.
نیک اقبالی اظهار کرد: دو بیمارستان 100 و 96 تختخوابی در گچساران، 32 تختخوابی باشت و 32 تختخوابی بهمئی نیز از دیگر بیمارستان های مهم و در حال ساخت این استان هستند./ایرنا

انتهای پیام