کدخبر: ۸۹۰۵۵
۱۶ تیر ۱۴۰۴ ساعت ۱۴:۲۲
چاپ

وعده‌های شورای ترافیک در کاغذ ماند؛

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

در دو سال گذشته بیش از 90درصد مصوبات این شورا در شهرستان لنده از سوی ادارات مهم و راهبردی این شهرستان اجرایی نشده است و مصوبات تنها روی کاغذ بوده و تصادفات و فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی نیز در کف جاده‌ها صورت‌گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرلنده» امروزه توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در شهرها و روستاها است که این مهم در قالب پروژه‌های عمرانی و یا توسعه راه‌های روستایی همه ساله تعریض، بازگشایی، بهسازی و یا رفع نقاط حادثه‌خیز اجرایی می‌شوند.

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

 یکی از مهم‌ترین شوراهای که در بحث کاهش تصادفات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها نقش بسیار حایز اهمیتی دارد شورای ترافیک است که نقش مهمی در بحث کاهش حجم تصادفات و اصلاح ساختار مهندسی جاده‌ها در سطح شهرها و روستاها دارد.

 عدم اجرای مصوبات این شورا به منزل نادیده‌گرفتن قوانین و مقرراتی که در قانون به این شورا به‌منظور رفع مشکلات و اصلاح ساختار مهندسی جاده‌ها، خیابان‌ها و کاهش مخاطرات و حوادث رانندگی است.

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

 متأسفانه در دو سال گذشته بیش از 90درصد مصوبات این شورا در شهرستان لنده از سوی ادارات مهم و راهبردی این شهرستان اجرایی نشده است و مصوبات تنها روی کاغذ بوده و تصادفات و فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی نیز در کف جاده‌ها صورت‌گرفته است.

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

جاده ارتباطی لنده - قیام به دلیل عرض کم و وجود پیچ‌های بسیار خطرناک و عدم توجه به قوس مهندسی پل‌ها تا کنون چندین نفر را به کام مرگ برده است و ده‌ها تصادف خسارتی برای شهروندان برجای گذشته است که نتیجه‌ای روشن از عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک در خصوص اصلاح نقاط حادثه‌خیز است.

 

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

 جاده ارتباطی مهم ایل راه لنده - کوه سیاه نیز یکی از محورهای پرترافیک در ایام تابستان به واسطه کوچ عشایر است که بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در این محور به طور روزانه و یا هفتگی در تردد هستند که متأسفانه تنها در یک نقطه آن بیش از سه فوتی بادها نفر مصدومی تا به امروز داشته است.

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

سید محمد تقوی فرماندار شهرستان لنده در اولین جلسه شورای ترافیک شهرستان با گلایه از عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک گفت: بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورای ترافیک لنده اجرایی نشده است این منطقی نیست که مدیری در جلسه بنشیند و بگوید من از مصوبه بی‌اطلاع هستم و یا اینکه تلاشی برای اجرای مصوبات صورت نگیرد.

 فرماندار لنده گفت: نمی‌شود با هر بهانه‌ای خدمات به مردم را معطل کرد، مصوبات شورای ترافیک استان ضمانت اجرایی دارند و ادارات کل باید مصوبات را به دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ابلاغ کنند.

 تقوی با اشاره به لزوم پیگیری عدم ابلاغ مصوبه‌ها به دستگاه‌ها گفت: باید قبل از برگزاری هر جلسه به‌صورت میدانی مصوبات قبلی بازدید و بررسی شوند و دلایل اجرایی‌نشدن آنها مشخص شود.

 فرماندار خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از گلایه‌مندی مردم از دستگاه‌های خدمات‌رسان است باوجود زحمات فراوان اما به‌خاطر ناتمام بودن پروژه‌ها توسط پیمانکاران، برای مردم مزاحمت ایجاد می‌شود و کنده‌کاری‌های سطح خیابان توسط آبفا و فیبر نوری شاهد این مطلب است.

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

 نکته جالب‌تر اینجاست که فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده با گلایه از عدم اجرای مصوبات و افزایش حجم تصادفات فوتی و جرحی در این شهرستان گلایه کرد.

 سید منصور حسینی فرد گفت: عدم توجه به مصوبات قانونی شورای ترافیک باعث شده است تا بخش اعظمی از سهم تقصیر به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داده شود.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: با تکمیل جاده لنده - تراب و آغاز تردد خودروها در طول این محور که عملاً به لحاظ ایمنی و برابر قوانین فاقد استانداردهای لازم است و هرگونه حادثه‌ای در این محور رخ دهد، بدون شک راهداری و حمل‌ونقل و شرکت زیرساخت باید پاسخگو باشند.

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

 وی افزود: پیچ‌های بسیار تند و مخاطره‌آمیز، نداشتن علائم راهنمایی‌ورانندگی، عدم نصب گاردریل درحالی‌که چندین نقطه ۱۰۰ درصد حادثه‌خیز دارد و سایر مباحث فنی باعث شده است تا این محور به تأیید پلیس برای تردد شهروندان تا رفع تمامی این عیوب قرار نگیرد.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: محور ارتباطی لنده - قیام به بهمئی یکی از محورهای حادثه‌خیز و دارای نقاط آسیب‌پذیر و حتی فوتی و جرحی در این شهرستان است که باید بحث ایمن‌سازی و حذف نقاط حادثه‌خیز آن هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

 حسینی فرد تأکید کرد: در برخی از نقاط این محور عرض جاده به کمترین سطح ممکن می‌رسد که به‌خودی‌خود مستعد یک حادثه جبران‌ناپذیر و حتی فوتی سرنشینان خودروها را می‌تواند به دنبال داشته باشد و قطعاً دراین‌خصوص اداره راهداری بیشترین سهم تقصیر را خواهد داشت.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: در بحث جانمایی سرعت‌گیرها باید برابر استانداردهای ایمنی و راهنمایی‌ورانندگی این سرعت‌گیرها پس از تصویب در شورای ترافیک و تأیید شورای ترافیک استان با استاندارد لازم احداث شوند.

جاده‌های لنده خون می‌گریند!

حسینی فرد گفت: متأسفانه راهداری در بحث خط‌کشی و یا رنگ‌پریدگی خطوط جاده‌های فرعی و اصلی کمی کوتاهی دارد که همین امر ممکن است عاملی برای بروز حادثه‌ای ناگوار در محورهای مواصلاتی شود.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: کوهستانی بودن مسیرهای لنده به‌خودی‌خود عاملی برای بروز حوادث رانندگی است و متأسفانه در چند تصادف منجر به فوت در بخش موگرمون متأسفانه عدم استانداردسازی و عدم توجه به حریم راه و نداشتن گاردریل عاملی برای بروز تصادفات منجر به فوت در این محور ارتباطی شده است.

 حال باید منتظر ماند تا یک حادثه‌ای عظیم همانند کشته‌شدن هفت عضو یک خانواده در منطقه آب حیات بخش سرفاریاب شهرستان چرام در محورهای ارتباطی شهرستان لنده حادث شود تا بعد شاهد رفع نقاط حادثه‌خیز باشیم.

 انتهای خبر/