کدخبر: ۸۸۶۳۹
۱۷ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
چاپ

فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه، چرام و لنده خبر داد:

خطر تصادف در محور لنده ـ تراب

فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام گفت: جاده لنده ـ تراب فاقد استانداردهای لازم است و در صورت تصادف راهداری و شرکت زیرساخت باید پاسخگو باشند.

 سیدمنصور حسینی‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرلنده» در خصوص آخرین وضعیت تصادفات در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: از میزان ۱۰۰ درصد تصادفات کل استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۰ درصد آن متعلق به شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده است.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: از این میزان ۲۳ درصد متعلق به دو شهرستان کهگیلویه و چرام و هفت درصد متعلق به شهرستان لنده است.

 وی افزود: از میزان سهم هفت‌درصدی تصادفات بخش اعظمی از آن نیز برابر سهم تقصیر مربوط به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: با تکمیل جاده لنده - تراب و آغاز تردد خودروها در طول این محور که عملاً به لحاظ ایمنی و برابر قوانین فاقد استانداردهای لازم است و هرگونه حادثه‌ای در این محور رخ دهد، بدون شک راهداری و حمل‌ونقل و شرکت زیرساخت باید پاسخگو باشند.

 حسینی فرد تأکید کرد: پیچ‌های بسیار تند و مخاطره‌آمیز، نداشتن علائم راهنمایی‌ورانندگی، عدم نصب گاردریل درحالی‌که چندین نقطه ۱۰۰ درصد حادثه‌خیز دارد و سایر مباحث فنی باعث شده است تا این محور به تأیید پلیس برای تردد شهروندان تا رفع تمامی این عیوب قرار نگیرد.

 وی افزود: خروجی این محور به سمت دهدشت بسیار مخاطره‌آمیز بوده و نقطه ۱۰۰ درصد حادثه‌خیز بوده و هر لحظه امکان تصادف ۱۰۰ درصدی رخ‌به‌رخ امکان‌پذیر است.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: در بحث جانمایی سرعت‌گیرها باید برابر استانداردهای ایمنی و راهنمایی‌ورانندگی این سرعت‌گیرها پس از تصویب در شورای ترافیک و تأیید شورای ترافیک استان با استاندارد لازم احداث شوند.

 حسینی‌فرد در خصوص نور غیرمتعارف برخی خودروها معروف به «زنون» گفت: هرگونه دست‌کاری وسایل نقلیه برابر قانون تخلف محرز است و پلیس نیز به‌محض مشاهده چنین افراد متخلفی ضمن توقیف خودروی مذکور و اعمال قانون جریمه نقدی و حتی توقیف یک‌هفته‌ای در انتظارشان است.

 وی در ادامه گفت: متأسفانه راهداری در بحث خط‌کشی و یا رنگ‌پریدگی خطوط جاده‌های فرعی و اصلی کمی کوتاهی دارد که همین امر ممکن است عاملی برای بروز حادثه‌ای ناگوار در محورهای مواصلاتی شود.

 فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: کوهستانی بودن مسیرهای لنده به‌خودی‌خود عاملی برای بروز حوادث رانندگی است و متأسفانه در چند تصادف منجر به فوت در بخش موگرمون متأسفانه عدم استانداردسازی و عدم توجه به حریم راه و نداشتن گاردریل عاملی برای بروز تصادفات منجر به فوت در این محور ارتباطی شده است.
 

 انتهای خبر/

آخرین اخبار