گزارش ویژه:
بیتوجهی؛ بزرگترین مشکل معلولان در لنده
مناسبسازی محیطهای اداری و شهری برای معلولین لنده بهعنوان یک قشر خاص ضروری است؛ اما در این چند سال اقدامی برای آنان صورت نگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرلنده»، معلولین از اقشار آسیبپذیر جامعه هستند که نیازمند توجه ویژه همه ادارات و سازمانها و حتی اقشار مختلف مردم هستند.
عدم توجه به حقوق معلولین در بحث ورودی ادارات و مبلمان شهری دو مسئله مهمی است که متأسفانه از سوی ادارات و شهرداری مورد توجه قرار نگرفته، زیرا فضای شهری خیلی مناسب و مساعد برای حضور معلولین نیست.
یکی دیگر از مشکلات اساسی که معلولین از آن مینالند بحث نداشتن سطح شیبدار ویژه تردد در پاساژها و یا ساختمانهای پزشکان بهخصوص دندانپزشکان است که مراجعه افراد معلول را به این مکانها با مشکل مواجه کرده است.
یکی دیگر از چالشهای اساسی که علاوه برنداشتن رمپ ورودی ادارات باعث مشکل معلولین و سالخوردگان شده است بحث نداشتن آسانسور در ادارات است که در شهرستان لنده متأسفانه ساختمان فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش که بیشترین حجم مراجعین را دارد فاقد آسانسور هستند که انتظار میرود به حقوق معلولین در این زمینه توجه ویژهای صورت گیرد.
رقیه دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس در خصوص مشکلات جامعه هدف بهزیستی گفت: مناسبسازی مبلمان شهری و ساختمانها نیازمند همراهی و همدلی دستگاهها و ادارات ذیربط و بهخصوص شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر بهعنوان متولی امور شهری است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: بر اساس ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مناسبسازی یک الزام است و اگر به ساختمانی که الزامات مناسبسازی در آن رعایت نشده، شهرداری پایان کار دهد، میتوان از شهردار شکایت کرد، هر چند متأسفانه برای این تخلف نمونههای فراوانی را میتوان در سطح استان مشاهده کرد.
وی در ادامه گفت: ساختمانهای با کاربری چندطبقه باید نسبت به حقوق معلولین و افراد سالخورده توجه کافی را داشته باشند که دراینبین متأسفانه بیشتر ادارات شهرستان نهتنها رمپ مخصوص ندارند؛ بلکه فاقد آسانسور هستند که تردد معلولین را مشکل کرده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: در سطح شهر لنده نیز باید به حقوحقوق شهروندان معلول نیز توجه کافی صورت گیرد چرا که متأسفانه این مهم برای معلولین بهدرستی رعایت نشده است.
سید محمد تقوی در بازدیدی که از ادارات شهرستان لنده داشت از عدم توجه به حقوق معلولان گلایه کرد و گفت: توجه به حقوق همه اقشار جامعه بهخصوص معلولین یک نیاز ضروری است.
فرماندار شهرستان لنده گفت: متأسفانه در بیشتر محیطهای اداری توجهی به ایجاد رمپ مخصوص جامعه معلولین نشده است.
وی در ادامه گفت: در خود فرماندار شهرستان لنده نیز به دلیل عدم نصب آسانسور متأسفانه دچار مشکلات اساسی در این زمینه هستیم که به طور جد پیگیر این مهم برای استفاده سالمندان و معلولین هستیم.
تقوی در ادامه گفت: انتظار داریم ادارات و بانکها نسبت به ایجاد رمپ ورودی و خروجی متناسب به وضعیت معلولین جانمایی کنند که این قشر عزیز بتوانند از خدمات بدون کوچکترین مشکلی نهایت بهره لازم را ببرند.
انتهای خبر/
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● حماسهآفرینی لندهایها در سالروز فتح خرمشهر
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● شب هشتادوپنجم؛ لنده مهد حماسه و غیرت
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
آخرین اخبار
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند
- * توسعه فراگیر بانکداری الکترونیک در کهگیلویهوبویراحمد/ مهمترین مطالبه فرماندار لنده+تصاویر



