در جلسه شورای منابع آب لنده مطرح شد؛
پیگرد قانونی در انتظار متصرفین حریم رودخانهها
رئیس اداره منابع آب شهرستانهای کهگیلویه و لنده از برخورد قاطع با متصرفین بستر و حریم رودخانهها در این شهرستانها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرلنده» جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده صبح امروز سهشنبه ۱۵ آبان ماه با حضور فرماندار، رئیس اداره منابع آب شهرستانهای کهگیلویه و لنده، بخشداران مرکزی، نیروی انتظامی، ادارات برق، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت محیطزیست در سالن فرماندارلنده برگزار شد.
در ابتدای این جلسه سیدهادی خاضعی گفت: این روزها مسئله کمبود آب در سراسر جهان به یک بحران عمومی تبدیل شده است به همین علت صرفهجویی و مدیریت بهینه مصرف آب بخصوص مصارف کشاورزی آب برای شهرستان امری ضروری است.
رئیس اداره منابع آب شهرستانهای کهگیلویه و لنده گفت: بهرهبرداری اصولی آب از طریق چاههای کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد و مدیریت مصرف آب و تعیین الگوی کشت ضروری است.
خاضعی تأکید کرد: یکی از راههای حفظ منابع آبی، برداشت بهینه آب از سفرههای آب زیر زمینی است و تمدید پروانه بهرهبرداری چاهها و نصب کنتور هوشمند حجمی آب بر روی چاههای موجود شهرستان را دراینخصوص ضروری است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تجاوز و تصرف اراضی واقع در بستر و حریم رودخانهها و مسیلها غیرقانونی و جرم است و ضروری است قبل از هرگونه تغییر کاربری و فعالیت و انجام معامله زمین در حاشیه رودخانهها، مسیلها و... مراتب از اداره منابع آب استعلام شوند.
رئیس اداره منابع آب شهرستانهای کهگیلویه و لنده گفت: بنابراین باتوجهبه اهمیت موضوع حراست از حدود اراضی بستر و حریم رودخانهها به استناد «ماده ۲» قانون توزیع عادلانه آب و تبصرههای الحاقی و همچنین آییننامه حریم و بستر مصوب سال ۱۳۷۹ هیئت وزیران، اداره منابع آب با افراد حقیقی و حقوقی در صورت هرگونه تصرف بستر و حریم رودخانهها برابر قانون برخورد مینماید.
وی در خصوص تداخل آب قنات شهرلنده با فاضلاب این شهر، باتوجهبه اینکه بخشی از فاضلاب وارد آب قنات میشود و متعاقباً کشاورزان ازآنجهت کشاورزی استفاده میکنند، باید مسئولین و ادارات مربوطه تدابیر لازم را جهت تفکیک آب قنات و فاضلاب شهر اتخاذ نمایند.
در ادامه نیز جلال دانش با اشاره بهضرورت ترویج فرهنگ درست مصرف آب در جامعه اشاره کرد و گفت: آب مایه حیات و تعالیبخش زندگی انسان است؛ لذا توجه به شیوههای مصرف درست آن باید در بطن جامعه نهادینه شود.
فرماندار شهرستان لنده گفت: حفر چاههای غیرمجاز در زمینهای کشاورزی باعث ازبینرفتن حقوق مادی و معنوی دولت و کاهش سطح ایستایی آب خواهد شد.
وی افزود: بازرسین و ناظرین اداره منابع آب شهرستانهای کهگیلویه و لنده باید نسبت به بازدیدها و بازرسیهای دورهای از سطح باغات، مزارع کشاورزی نظارت و بازرسی کافی را داشته باشند و با مالکان چاههای غیرمجاز برخورد لازم را داشته باشند.
انتهای خبر/
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● حماسهآفرینی لندهایها در سالروز فتح خرمشهر
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● شب هشتادوپنجم؛ لنده مهد حماسه و غیرت
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
آخرین اخبار
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند