گزارش؛
تعطیلی مجتمع توانبخشی معلولین در لنده
بیش از چهار سال از کلنگ ساخت مجتمع توانبخشی معلولین شهرستان لنده میگذرد که با ۳۰درصد پیشرفت کاری به طور کامل تعطیل شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرلنده» معلولین همانند دیگر اقشار جامعه حق زندگیکردن و داشتن یک زندگی در شرایط نرمال را دارند که این مهم بسته به میزان معلولیت در اکثر جوامع، شرایط را طوری فراهم کردهاند که معلولین نیز بهراحتی زندگی کنند و در جامعه مشارکت داشته باشند.
همانطور که یک فرد معمولی حق تحصیل، گردش، خرید، ورزش، مسافرت، داشتن شغل و غیره را دارد، داشتن یک مجتمع توانبخشی نیز از حقوق معلولین محسوب میشود.

چهار سال پیش در اقدامی مشترک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان مرکز توانبخشی معلولین با حضور مسئولان ملی و استانی در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع کلنگزنی شد و در ابتدا این پروژه با پیشرفت ۳۰درصدی خود در حال کار بود.
اما متاسفانه در ادامه کار این پروژه و به دلیل عدم اخذ مجوز ساختوساز از شهرداری لنده تعطیل شد.

رقیه دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: در سال ۱۳۸۳ در مجلس شورای اسلامی، قوانین جامع حمایت از معلولین در ۱۶ مادهقانونی به تصویب رسید و بر اساس این قوانین حقوق معلولین در جامعه به رسمیت شناخته شده است که همه ادارات و نهادها مکلف به اجرای آن هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: مرکز توانبخشی بهزیستی شهرستان لنده از جمله پروژههای مشترکی با بنیاد مستضعفان است که در سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگزنی شد.

وی افزود: در همان ابتدای کار بحث همکاری برای اجرای پروژه تا اخذ مجوز ساختوساز از شهرداری در موافقتنامه اولیه کسب شد که پروژه با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
دهقان در ادامه تأکید کرد: بعد از روند تعطیلی دوباره پروژه در چندین جلسه با شهرداری لنده بحث نظاممهندسی و هزینههای آن مطرح شد که باتوجهبه اینکه پروژه خود دارای مهندس ناظر از نظاممهندسی است این مشکل فعلاً برطرف شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: برابر هماهنگیهای صورتگرفته توسط مدیرکل و معاون امور عمرانی سازمان بهزیستی استان و بهزیستی شهرستان لنده با مسئولان بنیاد مستضعفان و شرکت اسکان مقرر شد که سازمان بهزیستی با تأمین اعتبار اولیه پنج میلیارد ریال فعلاً شروع به کار کند و در ادامه نیز بنیاد مستضعفان نیز سهم مشارکتی خود را پرداخت کند.
دهقان گفت: در تفاهمنامه اولیه سازمان بهزیستی با بنیاد علوی نیز مقرر شده بود که بنیاد مستضعفان پروژه را به طور ۱۰۰درصد تکمیل و تحویل سازمان بهزیستی دهد و سازمان بهزیستی نیز مکلف به خرید و تامین تمام تجهیزات و نیازمندیهای این مرکز است که امیدواریم این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود.
انتهای خبر/
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● شب هشتادوپنجم؛ لنده مهد حماسه و غیرت
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
- ● روایت ۸۶ شب ایستادگی مردم لنده
آخرین اخبار
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند