پنچ شنبه باشهدا:
شهیدی که مسئولان را به خدمت به مردم وصیت کرد +عکس
شهید مختار بختیاری: وصیت من به همه مسئولان این است: برای رضایت خداوند، مردم را خشنود و راضی نگهدارند و در همه حال خدا را به فراموشی نسپارید. وصیتم به خانواده ام این است در مرگم گریه نکنند؛ چون مرگ نوعی بیداری است. مادر زینب وار زندگی کنید و در پایان از همه شما طلب حلالیت می کنیم و از همه شما التماس دعا دارم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني خبرلنده، يقيناً معرفي شهداي هر شهرستان در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام سال دولت وملت ، همدلی و همزبانی نام گذاري شده است مي تواند زمينه رشد همدلی و همزبانی برای تعمیم باورها و اعتقادات فرهنگي جامعه با استفاده از سيره و وصاياي شهدا بعنوان بهترين الگو به جامعه معرفي كرد.
اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
در همین راستاي معرفي شهداي والامقام شهرستان لنده یکی از کارهای ارزشمندی است که در جهت پاسداشت از ارزش ها و آرمان های والای شهدای هشت سال دفاع مقدس به جامعه معرفی کرد که اين بار به معرفي زندگي نامه بسیجی شهید مختار بختیاری خواهيم پرداخت:
بسیجی شهید مختار بختیاری در سال 1348 در خانواده اي مومن و متدين در روستاي آتشگاه از توابع بخش مرکزی واقع در شهرستان لنده ديده به جهان گشود، شهيد از همان دوران كودكي طعم فقر را چشیده بود و برای تامین امرارمعاش خانواده در تلاش بود و باتوجه به فقر حاکم بر روستاهای شهرستان نتوانست .
شهید بختیاری در سال1368 برای گذراندن دوران سربازی خود به عضویت سپاه پاسداران درآمد. و بعد از گذراندن دوره آموزشی در سپاه پاسداران بر حسب تکلیف شرعی که بر عهده داشت به جبهه های جنگ با حضور در تیپ 49حیدرکرار مشغول خدمت شد.
شهید ولامقام مختار بختیاری با حضور در منطقه عملیاتی کوشک در تاریخ 29اردیبهشت سال1369توسط دژخیمان و مزدوران رژیم بعث عراق از جشمه جوشان شهادت بی بهره نماند و همراه چندتن از دوستانش به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.
قسمتي از وصيت نامه بسیجی شهید مختار بختیاری:
وصیت من به همه مسئولان این است: برای رضایت خداوند مردم را خشنود و راضی نگهدارند و در همه حال خدا را به فراموشی نسپارید. وصیتم به خانواده ام این است در مرگم گریه نکنند؛ چون مرگ نوعی بیداری است. مادر زینب وار زندگی کنید و در پایان از همه شما طلب حلالیت می کنیم و از همه شما التماس دعا دارم.
« روانش غریق رحمت دائمی خداوند باد»
انتهاي پيام/م75
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● شب هشتادوپنجم؛ لنده مهد حماسه و غیرت
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
- ● روایت ۸۶ شب ایستادگی مردم لنده
آخرین اخبار
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند