چندنکته پیرامون پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیسجمهور
هیچ ارتشی حتی آمریکا قادر به ایستادگی مقابل انقلاب اسلامی نیست/ آل سعود از صهیونیست ها تندتر شده است/ آزادی قدس نزدیک است
شاید مهمترین کلید واژه مقام معظم رهبری در این پیام واژه «هزینههای سنگین» باشد. براستی کشور ما در این معامله چه هزینه های سنگینی پرداخت کرده است؟! و چرا برخی وانمود می کنند و سعی می کنند با هر شیوه و ترفند تبلیغاتی به مردم بقبولانند که در این معامله ما فقط به دستیابیهای عظیمی رسیدهایم و عامدانه چشم خود را بر این «هزینههای سنگین» بستهاند؟!
به گزارش خبرلنده به نقل از به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، پاسخ مقام معظم رهبری به نامه ریاست جمهوری در تبریک موفقیت های حاصل از برجام حاوی نکات مهم و کلیدواژههایی اساسی است که تامل و تدبر بیشتری را میطلبد و مخاطب را به درنگ و تأمل وا میدارد و شاید در این بین توجه به نکات زیر خالی از لطف نباشد:
- مقام معظم رهبری دلیل اصلی عقب نشینی دشمنان شهره نظام و رفع بخشی از تحریم ها را تنها و تنها مقاومت ملت ایران در برابر این تحریم های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته ای در پیشبرد این صنعت مهم عنوان کرده اند. و این خود حاوی پیامی مهم برای کسانی است که این روزها موفقیت های احتمالی در رفع تحریم ها را فقط و فقط به قدرت مذاکره و توانمندی خود در این امر گره میزنند. و مغرورانه از موفقیت در راهی سخن میگویند که اگر با خون دانشمندانی چون احمدی روشن ها و شهریاری ها و .... قرمز نمی شد. هیچگاه فرش قرمزی برای تیم مذاکره کننده ما در آ ن سوی مرزها پهن نمی شد.
- آنچه که مقام معظم رهبری در نراقبت بر آن از سوی مسئولان و دست اندر کاران اجرایی تاکید می کنند و حتی در نامه خویش بدگمانی و سوئ ظن خود را نسبت به آن ابراز می دارند، انجام تعهدات برجام توسط طرف مقابل است. براستی این هم شتابزدگی ما در اجرای تعهدات برجام و حتی اقداماتی فراتر از برجام برای چه بوده است؟!
بتن ریزی قلب راکتور اراک، قلب ملت ایران را که در برابر سخت ترین تحریم های دشمنان جانانه ایستاده بودند، شکست و تاب و توانشان را که در برابر زورگویی های ظالمانه دشمن قدخم نکرده بود بی تاب کرد.
هر چند کم نیستند عده و عده افرادی که این روزها و قبل از آن، نان شب مردم و حتی آب خوردنشان را به تحریم و رفع تحریم ها گره می زنند و با ذوق زدگی ناشیانه ای گمان می کنند که بعد از رفع تحریم گشایش و فرج اقتصادی حاصل خواهد شد اما مقام معظم رهبری در این نامه و در چندین و چند سخنرانی در دوران پسا برجام همواره بر این مهم تاکید و پا فشاری کرده اند و این بار هم تذکر داده اند که : «حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی وقفه ی خردمندانه در همه بخشها در جهت اقتصادی مقاومتی است و رفع تحریم ها به تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.»
- و شاید مهمترین کلید واژه مقام معظم رهبری در این پیام واژه «هزینه های سنگین» باشد. براستی کشور ما در این معامله چه هزینه های سنگینی پرداخت کرده است؟! و چرا برخی ها وانمود می کنند و سعی می کنند که با هر شیوه و ترفند تبلیغاتی به مردم بقبولانند که در این معامله ما فقط به دستیابی های عظیمی رسیده ایم و عامدانه چشم خود را بر این «هزینه های سنگین»بسته اند ؟!
به تعبیر صریح و بی کم و کاست رهبر عزیزمان «نوشته ها و گفته هایی که سعی می کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمیکنند.»
- بار دیگر مقام معظم رهبری در پیام خود مجددا و با اصرار فراوان تاکید می کنند که همین اندازه دستاورد هم در اثر مقاومت و ایستادگی بدست آمده است؛ نه دیپلماسی لبخند و ژستهای عده ای که گمان می کنند دیپلماسی عرصه کت و شلوار پوشیدن، دست دادن و با لبخند عکس یادگاری گرفتن است!!
- آخرین و مهمترین نکته مقام معظم رهبری در این پیام بر یادآوری و تاکید مجدد بر بدعهدی ها و پیمان شکنی های دولت مستکبر امریکا آن هم برای کسانی است که حافظه تاریخی شان از قضا بدجور گرد فراموشی گرفته است.
و شاید بازخوانی چندین و چند باره سخنان مقام معظم رهبری بهترین «نقشه راه» برای کسانی است که این روزها به آب و آتش زدنشان بدجور نشان می دهد که راهشان را گم کرده اند و بیم آن میرود به جای رسیدن به منزل مقصود دوباره به همان سر جای قبلی بازگردند.
و خدا را شکر که ملت ایران «راه بلدی» چون مقام عظمای ولایت دارد که با این راه بلد، راه از چاه همیشه مشخص است مگر برای کسانی که بخواهند عامدانه چشم را برحقیقت ببندند و در چاه بیفتند.
به قلم: سمیرا خطیب زاده
انتهای پیام/خ
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● شب هشتادوپنجم؛ لنده مهد حماسه و غیرت
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
- ● روایت ۸۶ شب ایستادگی مردم لنده
آخرین اخبار
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند