کدخبر: ۷۱۴۰۵
۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۵۲
چاپ

مديركل ثبت احوال كهگيلويه و بويراحمد خبرداد:

صدور بيش از 340هزار شناسنامه مكانيزه در استان

مديركل ثبت احوال كهگيلويه و بويراحمد از صدور بيش از 340هزار شناسنامه مكانيزه در سه سال گذشته در استان خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي خبرلنده، سيد محمد علي تقوي مديركل ثبت احوال كهگيلويه و بويراحمد در ديدار با فرماندار شهرستان لنده اظهار كرد: سازمان ثبت احوال كشور يكي از حساس ترين و راهبردي ترين مراكز در كشور است كه نقش مهمي در ارائه آمار صحيح و دقيق و به بروز كشور دارد.

وي افزود: باتوجه به شروع عمليات تعويض و صدور كارت هاي ملي هوشمند در كشور نياز است كه فرمانداران در كميته برنامه ريزي شهرستان ها نسبت به تامين هزينه هاي سخت افزاري و نرم افزاري اين طرح بزرگ ما را ياري كنند.

 مديركل ثبت احوال كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: مهمترين ماموريت ثبت احوال ثبت وقايع چهارگانه ولادت، وفات ، ازدواج و طلاق در كشور مي باشد.

وي تاكيد كرد: بر اساس همكاري خوب خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي ودرماني سراسر استان ثبت ولادت به 99درصد رسيده است كه در يك حاشيه كاملاً امني تبديل شده است كه تلاش خواهيم كرد كه اين يك درصد را هم كاهش دهيم و به 100درصد تبديل شود.

تقوي اظهار كرد: صدور اسناد هويتي مربوط به شناسنامه هاي مكانيزه و كارت هاي ملي گذشته و كارت ملي هوشمند جديد از خدمات اين سازمان محسوب مي شود.

مديركل ثبت احوال كهگيلويه و بويراحمد به 50خدمت متفاوت از سوي سازمان ثبت احوال به آحاد جامعه اشاره كرد و گفت: بيش از 50نوع خدمت با صدوركارت ملي هوشمند از قبيل صدور امضاء هاي الكترونيكي ، متصل نمودن همه كارت ها و حساب هاي بانكي به كارت ملي هوشمند، همراه داشتن انلاين تمام اطلاعات سجلي ساير خدمات متنوع و بروز كه تنها با اثر انگشت شخص قابليت استفاده خواهند داشت كه عملاً امكان جعل آن وجود نخواهد داشت.

وي به آمادگي سازمان ثبت احوال براي برگزاري انتخابات الكترونيكي نيز اشاره كرد و گفت: يكي از محاسن كارت هاي ملي هوشمند استفاده از آن براي در هنگام انتخابات است كه در صحت و سلامت انتخابات نقش تعيين كننده اي را ايفا خواهد كرد.

تقوي خاطر نشان كرد: در سه سال گذشته  بيش از 340هزار شناسنامه مكانيزه در استان كهگيلويه وبويراحمد صادر گرديد كه اين روند  هنوز هم ادامه دارد.

انتهاي پيام/م75