امنیت اسرائیل برای آمریکا مهمتر از مذاکرات است/ آمریکا عهدشکن و خودبرتربین است/میخواهند فرصت را از ما بگیرند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به همه دنیا ثابت کردیم که ما اهل گفت و گو و منطق هستیم و فعالیت هسته ای ما هیچ نوع انحرافی ندارد و فقط در حد صلح آمیز این فعالیت ها ساماندهی شده است.
به گزارش خبر لنده، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص تمدید توافق ژنو و نیت آمریکایی ها از ادامه دادن این روند، اظهار داشت: باگذشت یک سال از این مذاکرات با 1+5 باید گفت که جمهوری اسلامی ایران با گفت وگو، مذاکره و با اراده قوی، گفتمان و منطق وارد مذاکرات شد و حداقل به همه دنیا ثابت کردیم که ما اهل گفت و گو و منطق هستیم و فعالیت هسته ای ما هیچ نوع انحرافی ندارد و فقط در حد صلح آمیز این فعالیت ها ساماندهی شده است.
وی افزود: نهایتا استدلال محکم ما به توافق ژنو ختم شد. بعد از این توافق نیز ایران به تعهدات خودش عمل کرد و بازهم حسن نیت خود را اثبات کرد اما در این بین آمریکا و همپیمانان غربیاش نشان دادند که متعهد به مفاد عهدنامه نیستند و منافع سیاسی آمریکا و دوستانش بر منطق، استدلال و چارچوب های علمی و حقوقی غالب است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان شب گذشته جان کری در رابطه با امنیت اسرائیل خاطرنشان کرد: برای آمریکایی ها گویا امنیت رژیم غاصب اسرائیل مهمتر از مذاکرات و منافع و مصالح سایر کشورها است. عدم پایبندی به بندهای توافق ژنو بارها در عملکرد آمریکایی ها و دوستان غربی آن مشاهده شد اما با این حال نگذاشتند که ما به یک نقطه مشترک ثابت دست پبدا کنیم و طرف مجبور شدند که مذاکرات تمدید شود.
نقوی حسینی تاکیدکرد: ما بازهم اعلام میکنیم که اگر این مذاکرات 10 سال هم طول بکشد، بازهم منطق محکم برای مذاکره داریم .ما اهل مذاکره و گفت و گو هستیم و برای خودمان منطق و استدلال قوی داشته و داریم.
وی با بیان اینکه هدف غربی ها مذاکره برای رسیدن به نتیجه نیست، توضیح داد: همانطور که رهبری فرمود آمریکا یک دولت عهدشکن و خودبرتربین است و با این کارها فقط قصد دارند فرصت را از ما بگیرند.
این نماینده مجلس بیان داشت: به هرحال ما اعتقاد به مذاکره داریم و به دنیا ثابت کرده ایم و بازهم اثبات میکنیم که فعالیت هسته ای ما در چارچوب مقررات بین المللی است و انحرافی وجود نخواهد داشت ولی بابد بدانیم که آمریکا و غربی ها به دنبال نتیجه برد-برد نیستند.
انتهای پیام/س
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
- ● روایت ۸۶ شب ایستادگی مردم لنده
- ● نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
آخرین اخبار
- * لنده عزادار علمدار کربلا شد
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا