شیار143 شاهکار سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس است/نبود سینما در بهمئی یک خلاء فرهنگی است
مسئول انجمن فیلم و عکس شهرستان بهمئی در مصاحبه اختصاصی با سایت خبری آوای ماغر شیار 143 را شاهکار فاخر هنری کشور دانست و از نبود سالن اکران فیلم در بهمئی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبر لنده، صبح زاگرس،مسئول انجمن فیلم و عکس شهرستان بهمئی و عضو کارگروه سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با آوای ماغر در مورد فیلم سینمایی شیار 143 اظهار داشت: به معنای واقعی این فیلم یکی از بهترین فیلمهای سی سال اخیر چه از لحاظ پرداخت محتوی و چه از لحاظ هنری بود و تا به حال هیچ فیلمی تا این حد واقعیت زندگی خانواده های شهدا رو ملموس و واقعی بیان نکرده بود.
حسن کریم نژاد اظهار داشت:شیار 143 شاهکار سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس است که به نقش زنان در سینمای دفاع مقدس می پردازد.
وی ادامه داد:کارگران آن، خانم نرگس آبیار، یکی از نویسندگان، پژوهشگران و هنرمندان موفق و خلاق سینمای کشور است و این فیلم توانسته است در چندین جشنواره مقام برتر را کسب کند که جا دارد فیلمسازان ما نگاه های ویژه و متفاوتی نسبت به جنگ و دفاع مقدس داشته باشند و به این مقوله هویتی به صورت ریشه ای کار بپردازند.
وی گفت: می شود با پژوهش های میدانی، کتابخانه ای و مصاحبه ای آثار فاخر دیگری همچون شیار 143 ارائه دهند تا در تاریخ سینمای کشور عزیز ما ماندگار شود .
مسئول انجمن فیلم و عکس شهرستان بهمئی ضمن گلایه و ابراز نگرانی از نبود سالن اکران فیلم و سینما تک در شهرستان بهمئی اظهار داشت: متاسفانه در شهرلیکک، مرکز شهرستان بهمئی هیچگونه سالن پخش فیلمی نداریم و مردم از دیدن فیلم های روز سینمای کشور به طور کامل محروم هستند .
وی اذعان نمود:مردم شهرستان ما معمولا بعد از ماه ها و گاهی چند سال از پخش یک فیلم در سینمای کشور آنهم از طریق تلویزیون و سینمای خانگی با کیفیت پایین مشاهده می کنند .
کریم نژاد تصریح کرد:این فاصله زمانی و مکانی بین فیلم و مخاطب باعث می شود که ارزش واقعی و هدف اصلی سازنده در بسیاری از موارد از بین برود و گاهی آثار هنری فاقد ارزش محتوایی نیز می شود و به تبع آن تماشای چنین آثاری هر چند فاخر به مذاق مردم خوش نمی آید.
وی گفت: از مسئولان کشوری ،استانی و شهرستانی انتظار می رودکه این خلاء فرهنگی را در بهمئی پر کنند و سالن و مجتمع فرهنگی شهرستان که در سال 85 کلنگ زنی شده و پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته است تکمیل نمایند.
حسن کریم نژاد در پایان سخنان خود گفت:با تکمیل این مجتمع فرهنگی تا حدودی مشکل فضای هنری و فرهنگی حل می شود و فضای مناسبی برای تمرین هنرمندان،اجرا و در نهایت اکران آثار هنری برای عموم مردم فراهم می شود.
منبع: سایت خبری آوای ماغر
انتهای پیام/س
پربیننده ترین
- ● انفجار مهیب لنده را لرزاند
- ● لنده میعادگاه جانفدایان امام رضا
- ● سقوط مرگبار دختر ۱۴ ساله در لنده
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● خورشید خراسان در لنده طلوع کرد
- ● قرار هفتاد و چهارم در میدان انقلاب لنده
- ● حماسهآفرینی لندهایها در سالروز فتح خرمشهر
- ● لنده با موج ۵۶ از رهبری حمایت کرد+تصاویر
- ● بوسه بر دستان معلم در لنده+تصاویر
- ● موج ۶۵؛ قیام مردم لنده در جبهه خیابان
- ● شصت و هفتمین شب همدلی لندهایها
- ● خادم الرضا در قلب مردم لنده زنده است
- ● معلمان بازنشسته، قهرمانان بیادعای لنده
آخرین اخبار
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند