معاون نخست وزیر قرقیزستان : تهران و بیشکک زمینه های مناسبی برای همکاری دارند
دوشنبه - ایرنا - 'والری دیل' معاون نخست وزیر قرقیزستان در دیدار با هیأت اقتصادی استان مازندران گفت: بیشکک و تهران زمینه های خوبی برای همکاری در بخش های مختلف اقتصادی دارند.
به گزارش خبر لنده به نقل از ايرنا، روز شنبه روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک، معاون نخست وزیر قرقیزستان با بیان اینکه امروزه هیچ مانع سیاسی برای توسعه همکاری های دو کشور وجود ندارد، افزود: باید بازرگانان دو کشور ارتباطات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
والری دیل، توانمندی های ایران و قرقیزستان را در زمینه های برقابی، معدنی ، کشاورزی دامداری، ساخت وساز و مهندسی را خوب بیان کرد و گفت: این بخش ها زمینه بسیار مناسبی برای همکاری های دو کشور است.
در این نشست 'نظرعلی عارف اف' نماینده پارلمان قرقیزستان و رئیس گروه دوستی ایران و قرقیزستان نیز ضمن اشاره به پیشرفت های خوب ایران در سال های اخیر، تصریح کرد: دو طرف باید وارد گام های عملی در زمینه تقویت همکاری ها شوند و شرایط را برای فعالیت تجار فراهم کنند.
وی همچنین پیشنهاد کرد یک مرکز تجاری و یا یک گروه مشترک متشکل از تجار ایرانی و قرقیز تشکیل شود.
در دیدار هیئت اقتصادی استان مازندران به ریاست 'ربیع فلاح' استاندار این استان با 'تالای بیک حیدرعلی اف ' وزیر کشاورزی قرقیزستان، طرفین بر وجود ظرفیت های بالا برای همکاری در حوزه کشاورزی، دامپروری و پرورش طیور و ماهی، تأکید کردند.
در این ملاقات، حیدرعلی اف با بیان اینکه مردم قرقیزستان همواره از محصولات ایرانی بهره مند شده و از آنها استقبال می کنند، تصریح کرد: من اولین فعال اقتصادی بودم که در سال های آغازین استقلال از ایران مرکبات وارد بازار قرقیزستان کردم.
وی در ادامه اظهار داشت، وزارت کشاورزی قرقیزستان تلاش می کند که همواره اقدامات مربوطه را انجام دهد تا همکاری های دو کشور در این حوزه ثمرات مثبتی را در پی داشته باشد.
استاندار مازندران همچنین در دیدار با معاون اول نخست وزیر قرقیزستان از آمادگی این استان برای برقراری مبادلات 100 میلیون دلاری با این کشور در گام های نخستین همکاری خبر داد.
در این جلسه، طرفین مسائل مربوط به تقویت توسعه تجارت و تقویت همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین مناطق دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در این ملاقات به طور خاص در مورد مسئله ایجاد همکاری مشترک بین منطقه 'ایسیک کول' قرقیزستان و استان مازندران گفت وگو شد.
'نسوب علی ف' رئیس منطقه آزاد تجاری 'سز' نیز در دیدار با هیأت اقتصادی مازندران، قیمت اندک انرژی و نیروی کار ارزان را از جمله مزیت های سرمایه گذاری در قرقیزستان برشمرد.
استاندار مازندران در جمع اعضای اتاق بازرگانی قرقیزستان نیز گفت: هیچ مانعی برای توسعه روابط میان دو کشور وجود ندارد و همکاری های دو طرف در زمینه های اقتصادی، گردشگری و علمی به نفع دو کشور و دو ملت است.
در این نشست شارشکی اف رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان ایران نیز گفت: حجم مبادلات دو کشور می تواند افزایش یابد و فعالان اقتصادی بیشکک علاقمندند بسترهای افزایش حجم مبادلات دو طرف فراهم شود.
آساق5**1663**1446
انتهای پیام /*
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● حماسهآفرینی لندهایها در سالروز فتح خرمشهر
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● شب هشتادوپنجم؛ لنده مهد حماسه و غیرت
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
آخرین اخبار
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند