در پی اقدام وزارت علوم مطرح شد:
پیام فرمانده ناحیه لنده به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن
امامجمعه شهرستان لنده گفت: باتوجهبه تصمیم جدید وزارت علوم مبنی بر ادغام پیامنور در دانشگاه دولتی، و به دلیل نبود دانشگاه دولتی در لنده، طبعاً حذف این واحد دانشگاهی باعث نگرانی خواهد بود.
به گزارش خبرلنده، حجتالاسلام سید هدایت محمودی اصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به نقش و جایگاه علم در جامعه گفت: جدای از اینکه علمآموزی از منظر دین مبین اسلام، ارزش و جایگاه والایی دارد، اقتضای زمانه امروز، داشتن تحصیلات عالیه و اخذ مدارک تحصیلی است که هم به فرد تشخص میبخشد و هم زمینهای برای بهدستآوردن شغل و مدیریت شغلی محسوب میشود.
وی افزود: در سالیان دور، بر مبنای عدالت آموزشی، این موضوع با استقرار دانشگاه پیامنور در شهرهای کوچک و مناطق محروم، پیامآور شادی برای مردم خصوصاً قشر آسیبپذیر جامعه شد بهنحویکه دانشجویان در محل سکونت خود و بدون داشتن دغدغه خوابگاه و نیز حذف رفتوآمدها و برخی هزینههای تحمیلی، دوران دانشجویی را گذرانده و امنیت خاطر داشتند.
امامجمعه شهرستان لنده تصریح کرد: شهرستان لنده نیز به جهت برخورداری از این موهبت بزرگ و بهرهمندی از مدیریت دلسوز و تلاشگر، سالها زمینه تحصیل توأم با آرامش خاطر دانشجویان و خانوادههای آنان علیالخصوص طیف بانوان را فراهم نموده بود که علیرغم تحمل مشکلات عدیده خصوصاً نبود مکان آموزشی، خدمات خوب و دلگرمی را ارائه داده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: جمع زیادی از جوانان منطقه طی سالیان گذشته، با تحصیل در این واحد دانشگاهی، توانستند با اخذ مدرک، در خیلی از مناصب مشغول کار شوند که حقیقتاً این موضوع امیدآفرین بود.
محمودی اصل گفت: حال با تصمیم جدید وزارت علوم مبنی بر ادغام پیامنور در دانشگاه دولتی و به دلیل نبود دانشگاه دولتی در لنده، طبعاً این واحد دانشگاهی شهرستان حذف و نگرانی جدی در این زمینه را به وجود خواهد آورد.
وی تأکیدکردن: هرچند در نگاه کلان مصالح و منافعی برای این تصمیم متصور است، لکن ایجاد ناامیدی و حل دغدغه دانشجویان مناطق محروم و خانوادههای آنان هم موضوعی کاملاً جدی است که دولت محترم باید برای آن، برنامه داشته باشد.
امامجمعه لنده گفت: امید داریم وزارت علوم با اندیشیدن تدبیری مناسب، نگرانیهای این عرصه را مرتفع و همچنان مناطق محروم و شهرهای کوچک را از این فضای آموزشی، محروم نکند.
گفتنی است دانشگاه پیامنور لنده از سال ۱۳۸۸ در شهرستان لنده راهاندازی شده است که تا کنون بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ نفر فارغالتحصیل در پنج رشته در این دانشگاه شدند و یکی از موفقترین دانشگاه در سطح استان است که بیشتر فارغالتحصیلان در مشاغل دولتی مشغول بکار شدند.
انتهای پیام
پربیننده ترین
- ● آخرین مأموریت شهید خالقینژاد در آغوش مردم لنده
- ● سه مصدوم در سانحه رانندگی لنده به ایدنک+تصاویر
- ● روایت دلدادگی و شهادت سید حسین خالقینژاد+کلیپ
- ● میدان انقلاب، شب۹۰ میعادگاه مردم لنده
- ● یکصدشب میدانداری لندهایها
- ● موج ۸۹؛غیرتمندی مردم لنده
- ● لنده در قرار شبانه حماسه آفرید
- ● نودودومین شب میدانداری لندهایها
- ● مردم لنده، فریاد مقاومت سر دادند
- ● لنده امروز غرق در دعای عرفه شد
- ● لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- ● شب هشتادوپنجم؛ لنده مهد حماسه و غیرت
- ● مرگ جوان لندهای در دریاچه برم الوان
- ● مردم لنده همچنان ایستاده پای انقلاب
- ● روایت ۸۶ شب ایستادگی مردم لنده
آخرین اخبار
- * تبلیغ، خط مقدم جنگ شناختی است
- * آتش سهلانگاری، باغات ایدنک را خاکستر کرد
- * چرا امروز به سبک زندگی حسینی نیاز داریم؟
- * نخالههای ساختمانی، ورودی شهر لنده را بلعیدند
- * قیام جانفدایان حسینی در لنده
- * آنچه در جلسه کتابخانههای لنده گذشت
- * از شورحسینی تا حماسه میدان در لنده
- * نوزادان حسینی لنده یاوران مهدی شدند
- * پیام مقاممعظمرهبری حجت را تمام کرد
- * از خیمه عزا تا میدان انقلاب در لنده
- * لنده؛ غرق در سوگ دردانه کربلا
- * بلاتکلیفی ۴۵۰ دانشجو در پیامنور لنده/فرماندار لنده: تعیین تکلیف دانشگاه، اولویت اصلی است/راهاندازی مرکز رشد؛ چشمانداز آینده
- * لنده در سوگ دردانه سهساله کربلا گریست
- * لنده غرق در سوگ خورشید کربلا
- * هیئتها پرچمدار جهادتبیین باشند