کدخبر: ۸۸۰۱۹
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۷
چاپ

به استقبال از کنگره ملی شهدای استان؛

الگوگیری از فداکاری شهیدان در کالبد جمعیت هلال‌احمر+تصاویر

وصیت من به همه مسئولان این است: برای رضایت خداوند، مردم را خشنود و راضی نگهدارند و در همه حال خدا را به فراموشی نسپارید.

به گزارش خبرلنده، یقیناً معرفی شهدای استان می تواند زمینه رشد همدلی و همزبانی برای تعمیم باورها و اعتقادات فرهنگی جامعه باشد که می تواند با استفاده از سیره و وصایای شهدا بعنوان بهترین الگو به جامعه معرفی کرد.

 

اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ.

 

در همین راستای معرفی شهدای والامقام شهرستان لنده یکی از کارهای ارزشمندی است که در جهت پاسداشت ارزش ها و آرمان های والای شهدای هشت سال دفاع مقدس به جامعه معرفی کرد که این بار به معرفی زندگی نامه بسیجی شهید مختار بختیاری خواهیم پرداخت:

 

بسیجی شهید مختار بختیاری در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مومن و متدین در روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی واقع در شهرستان لنده دیده به جهان گشود، شهید از همان دوران کودکی طعم فقر را چشیده بود و برای تامین امرارمعاش خانواده در تلاش بود و باتوجه به فقر حاکم بر روستاهای شهرستان نتوانست .

 

شهید بختیاری در سال۱۳۶۸ برای گذراندن دوران سربازی خود به عضویت سپاه پاسداران درآمد. و بعد از گذراندن دوره آموزشی در سپاه پاسداران بر حسب تکلیف شرعی که بر عهده داشت به جبهه های جنگ با حضور در تیپ ۴۹ حیدرکرار مشغول خدمت شد.

 

شهید ولامقام مختار بختیاری با حضور در منطقه عملیاتی کوشک در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال۱۳۶۹ توسط دژخیمان و مزدوران رژیم بعث عراق از جشمه جوشان شهادت بی بهره نماند و همراه چندتن از دوستانش به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.

 

قسمتی از وصیت نامه بسیجی شهید مختار بختیاری:

 

وصیت من به همه مسئولان این است: برای رضایت خداوند مردم را خشنود و راضی نگهدارند و در همه حال خدا را به فراموشی نسپارید. وصیتم به خانواده ام این است در مرگم گریه نکنند؛ چون مرگ نوعی بیداری است. مادر زینب وار زندگی کنید و در پایان از همه شما طلب حلالیت می کنیم و از همه شما التماس دعا دارم.

 

« روانش غریق رحمت دائمی خداوند باد»

 

گفتنی است دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/