کدخبر: ۸۷۹۸۷
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
چاپ

در شورای زکات شهرستان لنده مطرح شد:

فرهنگ و تفکر شهدا باید در جامعه نهادینه شود/حفظ حجاب مهم‌ترین وصیت شهدا+تصاویر

امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: زکات یک واجب حاکمیتی است که در ادیان قبل از اسلام نیز بوده و نقش بسزایی در برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی دارد.

به گزارش خبرلنده، جلسه ستاد احیا زکات شهرستان لنده با حضور امام‌جمعه، فرماندار و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعضای شورای اداری و دهیاران و روحانیون و برخی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها در محل فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در ابن جلسه امیرمحمود بصیری فرد مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنده با اشاره به اهمیت زکات در اسلام اظهار داشت: زکات در بین مردم باید به‌درستی تبیین شود و اگر این فریضه الهی با آگاهی دادن درست به مردم آموزش داده شود شاهد ترویج این واجب مهم در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: آشنایی مردم با فواید، محسنات و تأثیرات زیاد زکات در جامعه باعث احیای گسترده‌تر این فریضه دینی و الهی در بین مردم خواهد شد.

در ادامه نیز حجت اسلام سید هدایت محمودی اصل، زکات را یک واجب حاکمیتی دانست و گفت:در ادیان قبل از اسلام نیز زکات وجود داشته و نقش بسزایی در برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی داشته است.

وی افزود: تشکیل جلسات ستاد زکات روستا، حضور روحانیون در روستاهای هدف و تبلیغ چهره‌به‌چهره، همکاری دهیاران و عاملین زکات و... از جمله راهکارهای تقویت این عرصه خواهد بود.

امام‌جمعه شهرستان لنده تأکید کرد: یک فرهنگ نیک و حسنه باید در بین اقشار مختلف خصوصاً کشاورزان جاری و ساری باشد تا همگان از واجب الهی بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: اهمیت‌دادن زکات باید به‌درستی از سوی عاملان زکات، روحانیون، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی باید در سطح جامعه تبلیغ شود.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام