کدخبر: ۸۷۸۲۸
۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۱۳
چاپ

مینا مونه زاده:

اعدام شیخ نمر،سندی روشن از جنایات ضدحقوق بشری رژیم سعودی است

کارشناس مشاوره گفت: بهترین الگو برای کاهش اضطراب و استرس خود والدین هستند که می‌توانند با استفاده از کلمات‌امیدوارانه و آرامش بخش به کاهش اضطراب و استرس فرزندان خود کمک کنند.

به گزارش خبرلنده،مینا مونه‌زاده، مدرس و مشاوره آموزش وپرورش شهرستان لنده، در کارگاه آموزشی کاهش اضطراب و استرس در سالن خدیجه کبری شهرستان لنده با اشاره به اهمیت مسأله اضطراب و استرس گفت: تأثیراسترس و اضطراب بر عملکرد شخصیتی و تربیی وحتی آموزشی دانش‌آموزان می‌تواند تأثیر مستقیمی داشته باشد.


کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: اگر تصویر درستی از استرس و اضطراب داشته باشیم می‌توانیم عملکرد درستی در کاهش این دو در موقعیت‌های خطرزا در فرزندانمان داشته باشیم.


وی تأکیدکرد: وقتی در یک موقعیت ناشناخته‌ای قرار می‌گیریم دچار تغیر حالت روحی می‌شویم که استرس و اضطراب ناشی این مسأله می‌تواندباعث سردرگمی فرد و افزایش استرس شود.


مونه‌زاده گفت: استرس و اضطراب بر روی روح و روان ما وجود دارد ولی با شدت و کاهش‌های همراه است که بستگی به موقعیت‌های مختلف دارد که خودش را ظهور کند.


کارشناس مشاوره آموزش وپرورش لنده گفت: برای کاهش میزان اضطراب و استرس در بین فرزندانمان باید همه در خانواده، مدرسه و اجتماع همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزانی که آمادگی لازم را برای شرکت در یک آزمون را دارند قطعاً از سطح استرس کمتری برای پاسخگویی به سؤالات دارند ولی دانش‌آموزی که آمادگی کمتری دارد سطح استرس وی بیشتر است.

 

مونه‌زاده گفت: این مهم باید در افراد ریشه‌یابی شود که بتوانیم در حوزه روانشناسی برای کاهش استرس آنان کمک کنیم که اولین گام در محیط خانواده شکل می‌گیرد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای کاهش اضطراب و استرس خود والدین هستند که می‌توانند با استفاده از کلمات‌امیدوارانه و آرامش بخش به کاهش اضطراب و استرس فرزندان خود کمک کنند.


این کارشناس مشاوره گفت: افراط و تفریط در رفتار، گفتار و کردار در مقابله با درخواست‌های فرزندان می‌تواند باعث سکوی پرتاب و یا سقوط آنان شود، پس لازم است که نسبت به آنچه که در مقابله با درخواست فرزندان مواجه می‌شویم نهایت دقت لازم را داشته باشیم و هرگز تصمیم عجولانه نگیریم که بعداً منجر به پشیمانی شود.


در پایان این کارگاه آموزشی در اقدام قابل تحسین از سوی مدیریت و مجموعه دبستان سعدی تعداد ۷۰نفر از دانش‌آموزان به اجرای سرود پرداختند که برای اولین بار در سطح شهرستان از دانش‌آموزانی استفاده شد که در محیط مدرسه افرادی گوشه گیر و یا منزوی بودند که مورد تحسین والدین و حاضرین در جلسه قرار گرفت.


تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---