کدخبر: ۸۷۸۲۳
۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
چاپ

در گفت وگو با خبرلنده مطرح شد:

چرایی شکست خوردن دشمن در تعطیلی بازار و اقتصادمردم؟+کلیپ

مسول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکیدکرد: خلوص و پاکی و صداقت حاج قاسم سلیمانی در دل مردم به بارنشست و حقیقتا مردم وی را عزیز خود می دانستند.

حجت الاسلام عبدالحمید رئیسی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبرلنده، با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سیلمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود چرا که چتری بود برای همه انسان های که بوی از مردانگی و انسانیت برده بود.

 

مسول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکیدکرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به همه نگاه ها و جریانات بود روح بزرگی داشت و خود را هرگز محدود به مرز جغرافیایی و قومی و قیبله ای نکرد بلکه متعلق به همه مردم بود.

 

وی در ادامه افزود: حاج قاسم سلیمانی را حتی ارمنی ها، کلیمی ها، یهودی های که صهونیست نیستند و مسیحیها نیز دوست داشتند و این نفوذمعنوی و قلبی در میان قلوب ملت ها و انسان های مختلف جهان باعث شد تاایشان را به شخصیتی ممتاز تبدیل کند.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: رفتار و منش حاج قاسم سلیمانی جهان شمول بود و به عنوان برادر دینی همه مذاهب بود و این را در عراق، سوریه و لبنان و فلسطین به عینه این دوستی و برادری را می توان مشاهده کرد.

 

مسول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکیدکرد: شهید سلیمانی برابر نهج البلاغه در کلام مولی الموحدین امام علی(ع) که می فرمایند:"فَاِنَّهُم صِنفانِ: اما أخٌ لک فی الدِّینِ و إمّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ"مردمان دو دسته اند، گروهی برادر دینی تواند و گروهی در آفرینش با تو همانندند یا مشاوران توهستند که حاج قاسم سلیمانی مصداق عینی برادر همه مردم بود.

 

وی در ادامه افزود: قطعا منش و بینش حاج قاسم در شناخت این آیه شریفه همه انسان هارا برادر دینی خود خطاب می کرد و به اعتقاد بنده برای حاج قاسم سلیمانی شاید سخت بود که همان داعشی را را از بین ببرد ولی با وجود میل باطنی این کار را می کرد چرا که اعتقاد داشت همان داعشی نیز فریب خورده است و این تنها در منش حاج قاسم پیدا می شود.

 

رئیسی در ادامه گفت: حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) بود و به همین خاطر است که راه و مسیر وی در راه متعالی کردن اندیشه های دینی و مکتب ایشان نیز ادامه دهنده همین مکتب انبیاء الهی است.

 

مسول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکیدکرد: خلوص و پاکی و صداقت حاج قاسم سلیمانی در دل مردم به بارنشست و حقیقتا مردم وی را عزیز خود می دانستند و در مراسم وی حماسه خلق کردند.

انتهای پیام