کدخبر: ۷۱۴۶۹
۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۵
چاپ

شهيد نورمحمد غارتي نژاد:

جهاد در راه خدا گذشتن از علايق نفساني و حسيني شدن است

قسمتي از وصيت نامه شهيد نورمحمد غارتي نژاد: انسان بايد در راهي سير كند كه سعادتش در آن باشد جهاد در راه خدا گذشتن از علايق نفساني و حسيني شدن است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي خبرلنده، يقيناً معرفي شهداي هر شهرستان در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام سال فرهنگ و اقتصاد باعزم ملي و مديريت جهادي نام گذاري شده است مي تواند زمينه رشد باور و اعتقادات فرهنگي جامعه را با سيره و وصاياي شهدا بعنوان بهترين الگو به جامعه معرفي كرد.

در راستاي معرفي شهداي والامقام شهرستان لنده اين بار به معرفي زندگي نامه شهيد والامقام نورمحمد غارتي نژاد خواهيم پرداخت:

شهيد نورمحمد غارتي نژاد در سال 1347 در خانواده اي مومن و متدين در شهر لنده ديده به جهان گشود ، به علت فقر مادي تنها موفق به گذاراندن تحصيلات دوره ابتدايي شد و در امر كشاورزي به ياري پدر شتافت.

شهيد غارتي اهل مسجد و عبادت بود به طوري كه مرتب با همسالان خود در مسجد جامع صاحب الزمان(عج)كه به مسجد( دم قلعه) به واسطه همجواري با قلعه قديمي شهر لنده نيز معرف بود مي رفت و به عبادت و راز و نياز با خداوند مي پرداخت.

وي همراه با دو دوست خود يعني شهيدان حمدالله و امراله جوادي خاطرات بسياري را طي نمودند به طوري كه با همديگر در پايگاه مقاومت بسيج امام موسي كاظم (ع)لنده جهت اعزام به جبهه هاي حق عليه باطل ثبت نام به به پادگان آموزشي دشت مازه دهدشت  و امام جعفر صادق(ع) درياسوج آموزش هاي مقدماتي جنگ را فرا گرفته و به جبهه هاي جنگ اعزام شده اند.

در جبهه به بچه ها روحيه مي داد و مي گفت: يا با همديگر شهيد خواهيم شد يا با همديگر به زيارت امام حسين(ع) دركربلا خواهيم رفت.

روحيه شهادت طلبي وي و عشق به شهادت، وي را به قافله همسنگرانش در بهشت برين رساند و در «جزيزه مجنون »در تاريخ 24 اسفند ماه 1363 در ميان آب و آتش شهد شيرين شهادت را چشيد و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

قسمتي از وصيت نامه شهيد نورمحمد غارتي نژاد:

 انسان بايد در راهي سير كند كه سعادتش در آن باشد جهاد در راه خدا گذشتن از علايق نفساني و حسيني شدن است، برخيزيد و به دفاع از كيان ايران اسلامي بشتابيد كه امروز ميدان كار و فردا روز دريافت مزد كار امروزمان است.

آري شهيدان ما پيكرشان را در مقابل تيرهاي از جنس كينه توزي استعمار هدف قرار داده اند تا ما امروز بتوانيم با اقتدار در مقابل استعمار و استكبار بايستيم و جانانه در مقابل ترفندهاي شومشان با معطر كردن فضاي جامعه به عطر وجودي شهيد و شهادت به مقابله برخيزيم و لحظه اي غفلت نكنيم.

«مسلكشان همواره زنده و يادشان در خاطره ها پايدار باد»

انتهاي پيام/م75