کدخبر: ۷۱۱۷۵
۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۳
چاپ

يادداشت//

فخر فروشي برخي مسئولان نسبت به درخواست هاي ارباب رجوع ها

اگر گذري كوتاه به برخي از ادارات و سازمان ها در مراكز استان ها به خصوص شهرستان هاي كوچك داشته باشيم شاهد اعتراض و گلايه برخي از اقشار ضعيف جامعه كه صداي رسايي ندارد از برخي مسئولان و فخرفروشي آنان نسبت به درخواست هاي اربا رجوع ها را مي توان به وضوح مشاهده كرد.

اگر گذري كوتاه به برخي از ادارات و سازمان ها در مراكز استان ها به خصوص شهرستان هاي كوچك داشته باشيم شاهد اعتراض و گلايه برخي از اقشار ضعيف جامعه كه صداي رسايي ندارد از برخي مسئولان و فخرفروشي آنان نسبت به درخواست هاي اربا رجوع ها را مي توان به وضوح مشاهده كرد.

متاسفانه برخي از اين مديران به محض قرار گرفتن در جايگاه مديريتي درادارات و نهاد هاي شهرستاني به مانند اين خواهدبود كه حكمراني آنان بركوخ نشيان شروع شده است و در مواجه با ارباب رجوع هاي كه به نوعي گرفتار هزاران فشار اقتصادي ، اجتماعي در جامعه هستند برخورد هاي بعضاً هنجار شكننده دارند.

اين در حالي است كه برابر ماده 608قانون هيچ مديري حق توهين به ارباب رجوع را ندارد و برابر قانون نيز مجازات هايي نيز در نظر گرفته شده است.

يك مدير بايد قدرت و توانايي متقاعد كردن اصولي و منطقي و قانوني ارباب رجوع را بايد داشته باشد نه اينكه بر سر وي داد بزند و بي حرمتي را نسبت به ارباب رجوع خود اعمال كند.

اخلاق نيك  و حسنه از اصول اوليه مديريتي هر مدير است كه بايد با نيكي با مردم سخن براند و قدرت و توان شنيدن حرف هاي تلخ كه گاهي واقعيت و گاهي نيز بي اساس مي باشند را داشته باشد و با زباني به نام منطق و قانون صحبت كند نه اينكه با فحاشي و بيرون انداختن ارباب رجوع خود به قولاً پاسخ وي را داده باشد.

دستورات 19گانه امام علي (ع) به مالك اشتر بهترين شاخص براي برخورد صحيح و منطقي با ارباب رجوع مي باشد كه لازم است مديران ما نيز از آن تبعيت كنند.

در پايان لازم است از مديراني كه براي عمران و آباداني اين آب و خاك دل مي سوزانند و صادقانه كار مي كنند و با اخلاقي نيك پاسخ ارباب رجوع خود را مي دهند صميمانه بايد تشكر كرد.

يادداشت: سيد اسماعيل ميري

انتهاي پيام/م75